1. Giv personlig kundeservice
2. Reager kunderne hurtigt
3. Tilbyd en “fast track”-mulighed
4. Tilbyd en garanti
5. Tilbyd en pengene-tilbage-garanti
6. Hold dine kunder opdateret med de seneste oplysninger
7. Giv indhold, der er relevant for deres behov
1. Glæde kunderne
Det er vigtigt for iværksættere at holde deres kunder glade, og det er endnu vigtigere for dem at glæde dem. Dette vil hjælpe virksomheden med at vokse og blomstre.
Det første skridt i denne proces er at identificere, hvad kunden ønsker. Iværksætteren skal kende kundens behov og ønsker, før de kan give kunden det, de har brug for eller ønsker. Der er mange måder for iværksættere at gøre dette på, såsom undersøgelser eller bare at tale med deres kunder.
Dernæst, når en iværksætter ved, hvad en kunde vil have, skal de levere dette produkt eller service på en måde, der vil gøre kunden glad. Det er vigtigt, at iværksætteren ikke bare giver dem, hvad de vil have, men også giver dem noget, som de ikke engang vidste, at de ville have, men nu ikke kan leve uden!
2. Spor klik og konverteringer
For at få succes i den digitale verden er man nødt til at kunne spore og måle deres marketingindsats. Dette afsnit vil lære dig, hvordan du sporer dine klik og konverteringer.
Først skal du have en konverteringssporingskode installeret på dit websted. Denne kode fortæller Google Analytics, at hver gang en besøgende klikker på et link på dit websted, konverterer de til kunder. Det fortæller også Google Analytics, hvilket link brugeren klikkede på, før de konverterede.
Dernæst skal du oprette mål i Google Analytics for hvert af de links, du ønsker sporet. Du bør have mindst ét mål pr. side på dit websted, hvor nogen kan konvertere til en kunde eller abonnent.
3. Hold kontakten med kunderne
Iværksætteren skal altid være i kontakt med deres kunder. De skal være tilgængelige til at besvare kundespørgsmål og bekymringer og give en god kundeserviceoplevelse.
Det er vigtigt for en iværksætter at have regelmæssig kontakt med sine kunder. Dette kan gøres gennem sociale medier, e-mail, telefonopkald eller endda personlige besøg.
Hvordan kan kundesupport hjælpe iværksættere med at vokse deres forretning?
Kundesupport er et vigtigt aspekt af en iværksætters forretning. Det kan hjælpe iværksættere med at vokse deres forretning ved at forstå kundernes behov og forbedre kundetilfredsheden.
Kundesupport er rygraden i enhver virksomhed. Det er kernen i en virksomheds kundeoplevelse og kan ofte være den afgørende faktor for, om en kunde kommer tilbage til din virksomhed eller ej.
Kundesupport yder ikke kun hjælp under et problem, men kan også bruges som et værktøj til at forbedre kundetilfredsheden ved at forstå deres behov og adressere dem, før de bliver problemer.
Iværksættere kan søge Det Grønne Iværksætterlegat som støtte til deres grønne projekt.