Lad os tage et kig på de 10 måder, hvorpå du kan skifte bank og spare penge.

1) Tænk over, hvad du leder efter i en bank. Vil du have mere styr på din økonomi, eller vil du have flere muligheder for lån?

2) Sørg for, at den bank, du skifter til, tilbyder de samme tjenester som din gamle bank.

3) Sørg for, at den nye bank tilbyder konkurrencedygtige priser for både opsparing og checkkontosaldi.

4) Find ud af, om der er et gebyr for at åbne en konto i denne nye bank.

5) Overvej, hvor lang tid det vil tage at skifte bank – der kan gå op til to uger, før din nye konto er fuldt opsat, så sørg for, at det ikke haster med at skifte bank med det samme.

6) Tjek, om der er gebyrer forbundet med at overføre dine penge fra en konto til en anden – nogle banker opkræver $25 pr. overførsel, mens andre måske ikke opkræver

Hvorfor ændre din bank, og hvad er fordelene ved at gøre det?

Banker er normalt en af de dyreste, hvis ikke den dyreste, del af dit månedlige budget. Og alligevel er de en nødvendighed for enhver person og virksomhed. Det gør det svært at skifte til en bank, der vil spare dig penge uden at gå på kompromis med kvaliteten.

Hvis du leder efter måder at spare penge på dit månedlige budget og være mere økonomisk sikker i fremtiden, kan det være en god idé at skifte bank. Her er nogle grunde til:

-Du kan få bedre renter

-Du kan få bedre kundeservice

-Du kan finde en bank, der passer bedre til dine behov

-Du kan finde en med lavere gebyrer

-Det er nemt at skifte bank

1. Reducer pengeautomatgebyrer med en ny konto

En ny konto er den bedste måde at reducere pengeautomatgebyrer på. Det vil også hjælpe dig med at spare penge på andre måder.

2. Tjen højere renter på dine opsparinger med en konkurrencedygtig konto

Det er vigtigt at vide, at du får den bedste rente på din opsparing. Derfor er det værd at overveje at skifte bank og åbne en ny konto med en højere rente. Der findes mange forskellige konti i forskellige banker, så det er værd at kigge rundt for at finde den bedste for dig.

3. Få bedre kundeservice personligt med en regional bank

Bankerne kæmper. De skal følge med den stigende konkurrence og kundernes krav.

En måde for bankerne at forbedre kundeservicen er ved at åbne flere filialer i regionen – hvilket kan være dyrt og tidskrævende.

En anden måde er ved at bruge virtuelle assistenter, der kan yde support via chat, sms eller telefon 24/7.

Den bedste løsning for banker er at bruge en kombination af både regionale filialer og virtuelle assistenter. Med denne tilgang vil de være i stand til at tilbyde bedre kundeservice personligt og samtidig reducere omkostningerne.

4. Stop med at betale overtræksgebyrer og begynd at spare penge med en checkkonto uden gebyr

En gebyrfri checkkonto er en bankkonto, der ikke opkræver gebyrer for visse tjenester. Disse konti bliver mere populære på grund af det faktum, at de kan spare dig penge i det lange løb og hjælpe dig med at undgå at betale overtræksgebyrer.

5. Vær mere sikker med stærkere sikkerhedsfunktioner

I takt med at verden bliver mere forbundet og digital, er det blevet stadig vigtigere at være sikker. Banker er ingen undtagelse.

For at bekæmpe bedrageri og cyberkriminalitet har banker implementeret stærkere sikkerhedsfunktioner på deres websteder og mobilapps. Disse funktioner kan omfatte 2-faktor autentificering, flertrins login-processer og ansigtsgenkendelsesteknologi.